Wednesday, February 9, 2011

tudung oh tudung...(jenis jenis tudung yang popular kat malaysia)

entri ni aku buat sebab aku baru je masuk bilik,pilih2 tudung mana aku nak pakai esok..wahh banyak jugak tudung aku ni..so aku pon masukkan la dalam blog pasal tudung2 yg penah glamour dan sedang glamour di malaysia..enjoy..

tudung bawal

1) tudung bawal.actually x taw lah kenapa nama dia bawal.ada persamaan dengan ikan bawal ke?ada macam2 kaler.serap peluh.cuma leceh,kena iron,mudah kelepet.untuk orang yg x reti pakai tudung cam aku ni..memang hancuss....jadi buruk gila (",)

2) tudung turki..tudung ni aku penah ada..sangat tebal.colour selalu itam,putih,biru..dan sangat besar..xtawlah kenapa nama dia turki,mungkin sebab asal turki kot...mungkin tudung ni besar supaya cepat berpeluh,bila berpeluh badan sejuk.. haha pandai je aku ni
tudung turki
3) tudung rosalinda- hmm aku pon penah ada..seingat aku kalernya base putih ,dan banyak bunga ros...tapi aku google x jumpa lak..tetiba jumpa tudung pattern skang eh eh...ni tudung aku pakai skang ni..name rosalinda sempena cite mexico rosalinda ayamor ayamor tu..dia suka bunga ros...mungkin kalau dia suka bunga taik ayam jadi tudung ayamos ..
tudung rosalinda




tudung mawi
4)tudung mawi- ntahla kenapa nama dia mawi...aku pun xpasti.mawi x pakai tudung pun..hmmm tapi aku x suka tudung ni..lembik..susah nak pakai..

tudung ekin
5) tudung seterusnya ..tudung ekin...aku suka tudung ni..senang nak pakai.aha..korang tawkan,ekin tu  isteri mawi..tapi aku pun x taw knp nama dia ikin..huhuhu..xsangka tudung pun ada suami isteri :P

tudung siti
6) tudung siti. - tudung ni tudung mak mak datin pakai..dengan syarat nampak jambul..emm blehla..tapi aku x suka tudung ni...kena ayu je..untuk mengelakkan tudung anda jatuh..x sesuai dengan aku yg ganas ni..emm


tudung yuna
7) tudung yuna - hm ni konsep selendang..cantik tudung ni..tapi aku x suka sebab susah nak pakai..boleh juga dibuat tuala..sebab ianya panjang :P


tudung syria
8) tudung syria - hmm ni pon aku x taw kenapa nama dia syria..mungkin orang syria pakai..aku x suka sebab nanti nampak tembam lor..lagipun sesapa yg jendul x lawa lngsung pakai tudung ni.^_^..hmm tudung ni xpyh gosok pon xpe.. sesuai untuk korang yg malas menggosok..

tudung saji
9) tudung saji - untuk menutup makanan..boleh jugak pakai kat kepala..ikut suka anda..dato siti rilek je pakai kat kepala.okey apa












tudung periuk

10) tudung periuk - bukan untuk kepala..sesuai untuk dibaling kepada hubby anda jika dia ada affair kat luar.






hmmm ..banyak lagi tudung kat malaysia ni..aku penat nak taip..:P
hasil pembelajaran:walau apapun cara anda,pastikan anda x digelakkan orang..tapi who knows..beauty is in the eyes of the beholder..

tapi jangan pakai macamni..

No comments:

Post a Comment