Thursday, February 3, 2011

perkara x best kat fb

hi...pagi..semangat nak post sebab baru blogging..(*_*)..hmm pagi2 terus bukak fb...tapi penah x korang rasa nyampah bukak fb bila baca stat kawan2.or ape2 jela...ok.sebelum kita plak orang nyampah ni aku nak share benda yg aku nyampah kt fb..rasanya applicable utk korang jugak...kang x pasal2  gaduh @ buang keje sebab fb...ni berdasarkan pengalaman taw......erm tapi bukan i la....kawan2 i..so,berhati2 dgn post anda sebab An ounce of prevention is worth a pound of cure. :dah terlepas susah nk minta maaf...malu!!

1)post kutuk2 bos,kutuk2 kompeni,kutuk2 kawan berlainan bangsa ke, tapi dengan xcerdiknya korang letak nama penuh beliau,kompeni tempat korang keje,siap mention nama..ehem ,,x sesuai....

2)ala...tawla korang ade boifren/girlfren/tunang/hubby or wat ever,x pyh la nak post rindu tunang...rindu kekasih hatiku,rindu suamiku....pastu pergi kat wall dia post syg abg......i love you,jumpa karang..nak peluk boleh...eii....not so cute oke?pastu siap lagi tragis,pic profile tukar gambar si dia ke...ni aku pon konpius...nama lelaki,tetiba gambo pompuan..dan letak pic berdua ok,cuma x pyh la letak pic peluk2...orang menyampah...

3)lagi satu kepantangan aku,bile aku x layan,org asyik nak sibuk chatt.adoi la....korang fhm2 la...kalau korang chat,tapi xda reaction or tetiba dia offline,faham - faham la yg dia x suka korang kacau...stop it la...aiyooo

4) gurau kasar..berbisa btul....emmm tawla korang ni nak bergurau..tapi seperti post aku yg before ni,x semua orang boleh terima gurauan kita...setiap orang berbeza personality...jangan korang ingat komen seperti andartu tu x menyentuh jiwa raga...apa...ingat 27 tu andartu ke..(U_U)

5)satu lagi,kalau dah taw yg si polan tu dah ada bini ke,tunang ke ,gf ke,x pyhla komen kat pic dia ke ,wall dia ke.seperti ala sukanya............ala sayang.....pastu pic korang pergi tag dia...kecuali la kalau korang rasa korang cun dan mampu mengugat pasangan beliau.(si polan)..nampak macam desperate,xmalu.paham x ?

6) camwhore ....adei la ni golongan yang suka snap pic sendiri untuk attention kemudian post kat internet ...ermm maksud aku sukahati la korang nak snap pic sendiri tapi yang x sesuai pic bertudung mix dengan yang x bertudung..(xdela aku ni alim sangat...cuma nasihat jerrrr),pastu letak pic sexy2 ke..not so cute oke..

7) riak sungguh...show off kereta besar,umah besar,mekap mahal...nyampah taw...

8) dah ada pasangan tapi mengaku single....pastu menggatal...ni lagi nyampah... tapi part mengaku single tu,selagi x kawin single kan....?errrrr... 

hmmmm..tapi misti korang akan kata sukati akula,ni page aku...up to u la..ni nasihat je..peringatan untuk aku jugak...okey,skang aku tgh baca Why Mars And Venus Collide? by John Gray.Nanti dah abis aku rumuskan dan kongsi dengan korang... ni untuk nak memahami macamana lelaki ngan pompuan cope stress,punca diorang gaduh dan macam2 lagi..penat nak taip...nak mandi..

Hasil Pembelajaran: Jangan simply2 post je dekat fb or mana2 kat internet tu...hati2 skit..dan jangan ingat semua action kita kawan suka..tata~~

No comments:

Post a Comment