Friday, February 25, 2011

pantang sewaktu kecil...

hmmm korang ada pantang masa kecik2 dulu tak?or xde?aku ada..meh aku cita sikit...

1)kalau dulu ,lukis orang mesti letak pangkah kat leher..takut gambar anak patung tu hidup,mintak nyawa kita kat akhirat..kalau dulu glemer main patung kertas,tukar2 baju...pastu yang tu pun letak x kat leher,takut betul kalau nyawa kena ambik..hihihi !!




b) kalau nampak pelangi x boleh tunjuk....nanti tangan kudung...huhuh punyala takut..siap tunjuk dengan ibu jari je !!haha!!



c)jangan pakai baju merah...nanti kena kejar lembu..err betul ke?tp masa kecik aku percaya ooo!!sebab aku pnh kena kejar..tp ms tu aku kena kejar dgn kambing...hihihi




d)jangan menyabung kaki...nanti mak meninggal...



dan..



e)jangan potong kuku mlm,nanti hantu dtg...ada la kawan aku ckp die dgr bunyi antu potong kuku la..masa tu dia potong kuku memalam.aku rasa mak ayh sekarang ptut bg pantang :jgn main  internet lm2,nnti jadi x betul.sebab budak skang hamba internet..huhuhu..sebab ape?....


dah makin ramai budak rabun......

No comments:

Post a Comment