Thursday, February 17, 2011

हिंदी कहानियों प्यार (Hindi Love Stories - unsur yg wajib ada dalam cerita hindi



emmm entri jiwang lagilah...semalam aku layan cite Dhadkan kat Astro Zee 108. Hero - Akshay Kumar dan heroinnya ex gf nya Shilpa Shetty.isk aku rasa time cerita ni diorang dah putus.kalau aku jgn harapla aku nk bekerjasama.bekerja lain pon xnak.x munasarawak langsung...aku jarang gila tgk hindustan.bukan kategori minat..tapi pada aku cerita ni best ^_^..err...melalut pula..okey, kali ni aku nk post pasal unsur yg wajib ada kat cerita hindi.enjoy:


1) hero / heroin yg kacak dan cun - yela..kalau muka macam pecah rumah siapa nak tgk..

2) unsur cinta wajib ada - mesti,mesti dan mesti..hatta cerita perang mesti askar tu ada kekasih nun jauh di mata

3) lagu - xsampai 10 minit..lagu sudah tukar..

4) penari latar dan muzik yg entah dari mana - isk ni lagi heran....diorang berjalan 2 kt tengah padang..tetiba ada penari yg entah dari mana..muzik yg sangat merdu..isk heran heran..dah tu,walau hero sebrutal mana mesti reti nyanyi dan menari..hmmmm

5) satu lagu tukar baju/tempat paling kurang 2 x - ni pun aku xfaham...sempat pulak diorang tukar baju/tempat..isk....

6) akan melibatkan tempat yg indah - selalunya scene menyanyi ke,cerita ke akan terlibat dgn tempat yg sangat2 indah..banyak bunga - bunga kaler kaler...hmm jiwang jiwang...

7) lagu latar mengikut emosi secara keterlaluan - kalau emosi sedih,marah,suspen...mak aih..dia punya lagu latar....

8) kalau rumah orang kaya, sangat besar - selalunya,kalau watak tu orang kaya,aku rasa rumah orang kaya tu macam kategori hotel 5 bintang.tersangatlah besar.

9) Kekuatan sang hero  - sangat luar biasa.dah kena belasah ,masih boleh bangun dan belasah lagi samseng2 jahat..

10) suara penyanyi - suara pelakon masa menyanyi macam sama je dgn cerita -cerita lain..(tula Bolly..penyanyi untuk cerita x cukup tapi pelakon ramai....kena la guna penyanyi tu jugakkk)

tapi,pada pendapat aku...cerita hindustan dulu masa era2 shah rukh muda,akshay muda..best....tapi skang seksi..dan sangat seksa..korang lak camana?
p/s : eleh..malu la tu nak ngaku layan hindustan.ceh..

No comments:

Post a Comment