Friday, February 4, 2011

Mari Cerita Pasal Amanda (Percaya)...2

Oke .sambung..dalam bentuk dialog la senang sket..Keesokannya..


Amanda: Putri jum teman aku g bank jap,aku nak block kad atm aku.Aku risaula,takut ape2 jadi.Tapi aku rasa xde apa2 kot.


Putri:Ala Manda..sori,,aku ada perjumpaan Kelab Rekreasi.x bole join..sori dear.. er kenapa ko rasa xda apa2 lak?


Amanda:Sebab pin no aku mmg susah nak guess..mmg xde yg seumpamanya pon..aku just nak block je


Putri:Ish,jgn sangka,skang ikut internet pon boleh keluar taw.By the way hati- hati..apa2 bgth aku.ko nak pinjam duit beritahu aku k.


Amanda: 10S Putri,aku g dulu k..


Maka Si Amanda pun pergi ke bank.Laju jugakla dia berjalan walaupun kelajuan x sepantas kilat dan x selembab siput.. Dia berdoala yang duit dia x hilang.Dipendekkan cerita dia ambik no giliran, sampai kat kaunter.dan tanpa memberi salam apatah lagi hai,dia pun mintakla abang kaunter bank yg smart macam pegawai daerah itu memblock kad atmnya


Pegawai Bank: Bila kad adik ilang ni adik?
Amanda: Semalam la abang..dah petang dah..tapi saya rasa insya Allah xde ape
Pegawai Bank:Napa cakap camtu?
Amanda: Sebab pin no.susah nak teka.
Pegawai Bank: ada simpan kat mana2 x?bagi kawan ke,kat telefon ke, purse ke?
Amanda: xde saya hafal je.err ada ke orang yg boleh keluarkan duit kita ikut internet encik?
Pegawai Bank: err boleh tu mmg boleh, tp die kena ada communicate dgn adik jugak...er pendek kate mmg kalau xda transaction dgn pihak luar tu xdala pengeluaran ikut internet ni.Nanti saye check ekdah ade kuar ke blum..


Amanda pun menunggu la abang bank yg smart macam pegawai daerah itu menyemak kot2 ada transaksi pengeluaran..Tiba- tiba..


Pegawai Bank: Eh dik..ni duit adik dah ade kuar 2 x ni..petang semalam kul 7 sekali keluar RM 200 malam tadi keluar RM 400. kat sini ni!!errr.. adik ade tertinggal mane2 no pin x?tercicir ke.. ape ke..xpe saya dah block..


Amanda: Haaa,biar betul!!err xde....mmg konfem xde!!errr boleh tgk cctv x abang?


Pegawai Bank: boleh tu mmg boleh,tapi kena ada report polis dulu.macamni la adik..g balai buat report pastu datang sini balik..tpi kan,abang rasa,misti kawan2 adik ni..entah2 bespren ke,boipren ke..


Amanda:er..ok abang..tenkiu...


Terkejut Amanda dengan kenyataan tanpa brek oleh abang bank tu.lalu dia pun bergegas la balik bilik.. dia sampai di bilik,tgk siPutri xdalagi..xsabar dia nak mengadu. Amanda pun menelefon Putri.....:


Amanda: Putri!!!!!!!!!Tolong teman aku g balai!!!!aku nak buat report polis ni!!!duit aku ilang dah RM 600..


Putri: err sabar2...tunggu aku balik jap lagi.Kenapa nak g balai?dah dapat pencuri tu ke?boleh trace ke?


Amanda: Blum lagi...tapi boleh la..kalau aku report ,boleh tgk cctv..pencurinya cucuk kat atm dalam u ni je!!!!siot tul!!!!cepat balik!!!
Putri: Tunggu aku taw..jangan pegi xde aku..semalam x sempat nak bgth kau..aku bz sangat.tunggu ye!!


Resah betul Amanda menunggu si Putri balik.Muka dia ni dah bermacam kaler.dalam ati menyumpah2 akan kehampesan dan kebuduhan pencuri terbabit.Dia juga ingat yang walaupun dia pelupa tahap Dory, kawan Nemo. tapi bab duit ni dia ingat.. Dia memang xda bagi sesiapa pun...Dalam sepuluh minit menunggu,Putri pun balik...


Putri: Amanda, aku ada benda nak cita ni...


Amanda: Ape dia?jom cepat sikit!!


Putri:sebenarnya...aku la ambik duit ko...aku sebenarnya nak pinjam duit ko tapi x sempat nak bagitahu..kebetulan masa ko mandi,aku ambik dulu atm kad ko..err pin no ko aku ada simpan masa ko mintak tolong cucuk kan dulu.....Aku lupa nak bagi kat ko..er sem depan aku bayar ek..


Amanda:aaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!ape dia!?????????dish dish!!!!


Cerita ni cita separa benar..kalau korang baca cita ni,nak tahu ending dia,boleh tanya aku..tapi aku x beritahu nama sebenarla..korang boley msg aku..:P Clear Water Dont Sangka No Buaya......


Hasil Pembelajaran: Jangan sekali2 bagi kawan atau sesiapa sahaja cucuk atm kad anda melainkan kalau kad anda berbaki RM 10.00 dalam tu..letak kat tepi jalan pun konfem duit dalam tu x berusik..
Dan hati2 la percaya kat orang... 
P/S: Aku harap si Putri dah berubah....:P

No comments:

Post a Comment