Tuesday, April 26, 2011

anak itik yang hodoh...

pernah dengar tak pasal anak itik yang hodoh?..cerita pasal anak itik yang paling hodoh antara adik beradiknya..semua orang cakap dia hodoh.dia sangt sedih..tapi dia membesar n jadi cantik sebab sebenarnya dia seekor angsa putih yang cantik.End of story.

      Sekarang aku nak story pasal kehidupan itik hodoh yang bertukar jadi cantik tuh.kira cam kehidupan aku la.Dulu masa kat mrsm dulu..aku macam Ugly Betty..dengan pakai spec besar.muka bersegi.Paling sedih bila TIME REQUEST DAY.Kawan kawan aku yang cantik dapat coklat.aku?harem....masa aku kat tingkatan 1 lagi sedih..aku kena gosip dengan class mate nama zul azri..dia malu kena gosip dengan aku sebab aku banyak jerawat..sedih gila..aku memang membesar dalam kekurangan keyakinan diri.tapi aku janji satu hari nanti aku akan berubah..


      Aku masuk u aku belajar bersungguh-sungguh..cara pakai berubah..dah xda jerawat...dah kurus sikit..dah ada boifren(walaupun x thn lama)hihihhi.aku transform jadi 'beautiful swan'.aku jadi centre of attention..aku terkejut ..mula2 aku suka..tapi pastu..

      Ada saja berita pasal aku...selalunya berita yang male collegues cakap aku sombong...yang peliknya perempuan XPLAK...masa aku kerja jus** dulu, sampai pak guard siap sms aku cakap aku go after mamat yang ada honda. puncanya ada sorang mamat tu suka aku..dia pakai honda civic hantarkan aku balik tuje.pastu xlama lepas tu adalah ex sekejap aku ..anak orang kaya..pakai honda  accord.kejap2 pakai bmw..tapi tu mak dia punyala..padahal aku xtaw pun dia anak orang kaya.disebabkan dia chubby..orang panggil aku dan dia beauty n the beast.aku putus dgn dia...pastu mcm2 dugaan aku tempuhi..

     aku gaduh dengan pondan..dia tarik tudung aku kat selling floor...sebab dia suka kat kawan aku..dia ingat aku suka kat mamat tu jugak...  Sampai pengkid pun suka aku ..adoi.....aku penat...bila aku masuk kerja baru ni,g kursus...yang suka  kat aku laki orang pulak...aku rimas..lemas..apa yang aku buat serba x kena..bila aku layan..kata gatal.bila aku x layan kata sombong...skang ni kat tempat baru ni pun sama...aku kena gurau lucah2 ke nak diterima diorang?aku kena keluar dengan diorang ke baru diorang cakap x sombong?kadang2 aku terfikir..ikhlaske lelaki yang suka kat aku?kalau aku hodoh.diorang terima aku x..kalau aku dah x cantik....aku disayangi lagi x?
inikah harga yang perlu dibayar bila dah jadi cantik?hmmm..

h/p:ada pro n kontra nya...manusia sentiasa x berpuas hati dengan apa yang dia ada.manusia juga selalu xpuas hati dengan apa yang dia tiada...itulah manusia..senang cerita..pekakkan telinga!!

No comments:

Post a Comment