Wednesday, January 11, 2012


Sayu hati,terlihat dia.tanpa menunggu masa yang lama,aku bergegas turun mendapatkan makanan untuknya.
Kasihan,badannya yang kurus,matanya buta,hidungnya seperti tidak dapat menghidu makanan yg aku berikan.
Makanan ku letak berhadapan dengannya,namun,dia masih tidak dapat mengesan makanan yang ku beri.
Kubelai dan ku usap badannya,menghalakan dirinya kearah makanan yg kuberi. Airmata yang mengalir tak dapat ku tahan lagi.
 "Makanlah sayang...",aku bersuara.namun dia berbunyi sangat perlahan. Dia seolah olah lebih suka aku mengusap kepalanya.. Aku tak dapat menunggu lama,xdapat menahan  air mata.

Dalam solat kutitipkan doa,agar dia dimurahkan rezeki dan sihat kembali.
Kalau tidak kerana aku menghuni rumah sewa,mesti aku bawa pulang dan merawat dirinya....

Kalaulah aku punya wang yang banyak,aku berjanji kepada diriku sendiri, aku akan mendirikan sebuah pusat perlindungan untuk si comel yang terbiar ini.

Kenapa aku rasa macamni?kerana seekor kucing pun menangis.?

No comments:

Post a Comment