Sunday, December 25, 2011

Wedding Jitters..



Apa itu wedding jitters yek?ni bahasa omputih..BM nye membawa maksud rasa cemas,ragu -ragu sebelum melangkah ke alam perkahwinan... (ececeh). kadang -kadang rasa betul ke aku nak kawin ni?yang melampau pulak cakap kalau aku mati eksiden sebelum kawin camana?

Actuallly aku rasa aku xde rasa sangat,sampai la baru baru ni, bila saya dan encik tunang melihat (ceh,skema) draf kad kawin,dan tertera nama kitorang, terdetik dalam hati 'eh betul ke aku nak kawin ni?' 'betul ke ni nama aku ni?'.NORMAL KE BENDA NI?

Yup ,jawapannya normal.aku ada terbaca artikel omputih yang mengatakan benda ni normal,ianya boleh bermula dari saat anda dan dia berbincang serius pasal kawin,sampai la hari perkahwinan tu.kalau x,takdela jadi macam cite Runaway Bride Julia Robert tu.

Wedding Jitters ni berlaku sebab selamani hidup sorang je,bila dah kawin,dunia kita berbuah..eh berubah secara total.Ada husband yang perlu dijaga, keluarga mertua,ada baby pulak,x boleh keluar,pakai baju ikut suka. Wedding jitters ni x semestinya kita fikir pasal betul ke kita nak kawin dengan si dia taw.sebab kita mesti taw memilih apa yang terbaik untuk kita.

Kadang -kadang ai  fikir,ade ke orang nak datang kenduri ai nanti,adekah semuanya berjalan lancar..er korang yang nak kawin ade fikir cenggitu tak?tapi bila aku dah faham pasal benda ni,barula ai faham,serahkan semua pada Allah,selalu berdoa,dan kena fikir,xde perkara yang sempurna..
For me,sometimes wedding jitters ni disebabkan setan yang bisik,sebab setan x suka perkahwinan,betul tak?

No comments:

Post a Comment