Wednesday, October 3, 2012

Book Review- Body Languange Handbook





Dah lama x baca buku. tapi baru baru ni ai beli this book.So far okla,buku ni bawa kita discover various type of body languange around the globe.  Terdapat beberapa perkara yang baru tahu lepas baca buku ni :):


Dua-dua x selesa mungkin sebab sorang x mandi lagi,sorang x gosok gigi :D









1.Bila si Martian berada dalam tekanan atau x selesa,selalunya tangan beliau akan cover their genitals (u know what i mean), tapi kalau Venusian pulak, kita akan silangkan tangan kita dekat abdomen.Hm..ada betul jugak si Gregory Hartley & Maryann Karinch ni :)


2.
Bellamy Salute

Bila kita tengok gambar ni,mesti kita ingat kat Adolf Hitler pemimpin Nazi kan?Ni nama dia Bellamy Salute.Kalau korang fikir ini adalah ciptaan Nazi,silap besar ye. Sebenarnya, hormat cara ini sudah biasa digunakan di US sebelum Perang Dunia Ke 2 sebagai satu cara hormat kepada bendera US oleh rakyatnya.
Ianya diperkenalkan di US sebagai sebahagian daripada Sambutan Hari Columbus pada 12 Oktober 1892.



3.  Kepada Venusian di luar sana,jangan buat sumbol macam ni bila berada di Ghana,sebab ni salah satu 'sexual message'  di sana.Kang x pasal2 je..hehehe


4. Di Albania.rakyatnya mengangguk untuk cakap TAK,di India,pulak,diorang goyangkan kepala dari kiri ke kanan


5. Mungkin kita rasa simbol kat atas ni sebagai lawak,tapi jangan buat begini ye kalau di Portugal. Ni maksudnya Lelaki Dayus kat sana. :P





simbol 1
Simbol 2
  


5. 2 ,2 simbol kat atas ni sama,tapi pengertian berbeza. Kat Itali,simbol ni maksudnya lelaki dayus,tapi kalau kat Texas,simbol ni biasa dikenali sebagai Hook 'em Horns.


PS:Action Speaks Louder Than Words :)




No comments:

Post a Comment